Joanna Korczago, dyrygent, doktor sztuk muzycznych, swoje pierwsze doświadczenia muzyczne zdobywała śpiewając od najmłodszych lat w parafialnych chórach dziecięcych, a następnie kształcąc się w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. I. J. Paderewskiego w Cieszynie, którą ukończyła w 2009 roku w klasie skrzypiec.
Bezpośrednią kontynuacją edukacji muzycznej były studia pierwszego stopnia na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej, Muzyki Kościelnej, Rytmiki i Tańca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, które w roku 2012 ukończyła z wyróżnieniem w klasie dyrygowania prof. Katarzyny Sokołowskiej, a następnie studia drugiego stopnia na tym samym wydziale Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie zakończone również z wyróżnieniem w 2014 roku, w klasie dyrygowania prof. Ryszarda Zimaka. Kolejny etap zgłębiania wiedzy muzycznej z zakresu dyrygentury stanowiły studia doktoranckie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, ukończone w roku 2019 nadaniem stopnia doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie dyrygentura.
Praktyczne doświadczenie związane z pracą chóralną zapoczątkowane śpiewem we wspomnianych już chórach dziecięcych znalazło w kolejnych latach wielopłaszczyznową kontynuację. W latach 2003-2006 aktywnie uczestniczyła w działalności młodzieżowego zespołu Sunrise śpiewając, akompaniując na skrzypcach oraz tworząc aranżacje utworów. Od 2009 roku pełniła funkcję asystenta Chóru Liceum i Gimnazjum Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie, wraz z którym koncertowała w kraju i poza jego granicami: we Francji, w Finlandii i na Litwie. Od 2010 roku do 2015 roku śpiewała w Chórze Warszawskiej Opery Kameralnej (aktualnie Warszawski Chór Kameralny), współpracując z takimi dyrygentami jak Kai Bumann, Tadeusz Karolak, Ruben Silva, Ryszard Zimak. W latach 2010-2014 śpiewała również w Chórze Akademickim Politechniki Warszawskiej, uczestnicząc w licznych koncertach oraz festiwalach krajowych i międzynarodowych. Od 2012 roku współprowadziła Scholę Jakuba przy rzymskokatolickiej Parafii św. Jakuba Apostoła w Warszawie, działającą pod patronatem duszpasterskim księdza Franciszka Longchamps de Bérier.
We wrześniu 2013 roku założyła i nadal prowadzi, będąc dyrygentem i dyrektorem artystycznym zespołu, Chór Akademicki Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Jest również pomysłodawcą oraz dyrektorem artystycznym Ogólnopolskiego Festiwalu Chóralnego Cantat viWAT, którego I edycja odbyła się w 2016 roku.
W celu systematycznego pogłębiania wiedzy muzycznej oraz wzbogacania doświadczenia praktycznego, szczególnie w zakresie dyrygentury chóralnej, od kilku lat regularnie uczestniczy w kursach tematycznych w kraju i zagranicą.
Ponadto od roku 2013 zdobywa doświadczenie pedagogiczne, dzieląc się zdobytą wiedzą muzyczną z dziećmi i młodzieżą. W latach 2013-2014 pełniła funkcję nauczyciela muzyki w Gimnazjum ALON nr 42 w Warszawie oraz nauczyciela zajęć umuzykalniających w Niepublicznym Przedszkolu „Szkrabki” w Warszawie, a w latach 2014-2015 była nauczycielem edukacji muzycznej w Szkole Podstawowej im. Samuela Bogumiła Lindego w Warszawie.
Kilkakrotnie prowadziła warsztaty z zakresu śpiewu liturgicznego dla studentów Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w ramach Instytutu Pastoralnego Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie, które z uwagi na bardzo pozytywny odbiór ze strony uczestników stały się trwałym elementem zajęć Instytutu.
Bogumiła Dziel-Wawrowska – absolwentka Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (2013) oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego na w/w uczelni w klasie śpiewu prof. Jadwigi Rappé (2004). Obecnie jest studentką II roku Studiów Doktoranckich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Jest stypendystką MKiDN oraz laureatką wielu konkursów. W 2002 roku otrzymała II nagrodę oraz Nagrodę Publiczności na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Muzyków im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach, w roku 2003 wyróżnienie na Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego w Warszawie oraz znalazła się w finale II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej we Wrocławiu. W roku 2006 została wyróżniona na Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, a w 2008 otrzymała III nagrodę oraz Nagrodę Fundacji Czardasz za najlepsze wykonie czardasza podczas III Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie.
Doskonaliła swoje umiejętności wokalne na kursach mistrzowskich prowadzonych przez znakomitych pedagogów: Helena Łazarska (Austria), Ursula Flige (Niemcy), Elisabeth Glauser (Szwajcaria), Urszula Kryger (Polska), Jagna Sokorska Kwika (Niemcy), Joanna Kozłowska (Polska), Zofia Witkowska (Polska).
Na scenie zadebiutowała jeszcze w czasie studiów, wcielając się w rolę Hrabiny w „Weselu Figara” W. A. Mozarta. Od tego czasu regularnie występuje w spektaklach operowych i galach koncertowych w kraju i za granicą (Niemcy, Austria, Holandia, Luxemburg, Szwajcaria, Francja, Czechy, Grecja, Dania, Szwecja, Białoruś). Kreowała główne role w przedstawieniach: „Cyrulik Sewilski” (Rosina) G. Rossiniego, „Straszny dwór” (Hanna), „Verbum nobile” (Zuzia) S. Moniuszki, „Skrzypek na dachu” (Hudel) J. Bock’a, „Wesoła wdówka” (Hanna Glawary) F. Lehara, „Księżniczka czardasza” (Stasi, Silva) E. Kalmana, „Wonderful Town” (Eileen) L.Bernseina.
Artystka współpracowała z niemalże wszystkimi orkiestrami filharmonii w Polsce: Filharmonią Częstochowską, Krakowską, Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Warmińsko-Mazurską, Opolską, Podlaską, Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie, Podkarpacką , Świętokrzyską, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Sinfonią Iuventus, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy Aukso. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami, m.in. z Łukaszem Borowiczem, Gabrielem Chmurą, Sławomirem Chrzanowskim, Manfredem di Crescenzo, Agnieszką Duczmal, Danielem Huppertem, Shlomo Mintzem, Markiem Mosiem, Marcinem Nałęczem-Niesiołowskim, Tadeuszem Wicherkiem, Tadeuszem Kozłowskim.
Występowała na wielu międzynarodowych festiwalach, między innymi: Warszawska Jesień, Muzyka w Katedrze (Kołobrzeg), Festiwal Muzyki Sakralnej Gaude Mater (Częstochowa), Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej (Wygiełzów-Lipowiec), Letni Festiwal Pieśni i Kompozytorów Polskich (Warszawa), Festiwal Muzyki Dawnej (Zamek Królewski w Warszawie), Festiwal Pasyjny Crucifixus Est… (Warszawa), Festival International de Musique Sion Valais (Szwajcaria), Casa dei Mezzo (Grecja), Festival International de Chambre en Charente (Francja).
W sezonie 2007/2008 występowała w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie w spektaklu Epizod z życia Karola Kurpińskiego. W latach 2009 – 2014 była solistką Teatru Muzycznego w Łodzi. W roku 2010 odbyła trasę koncertową z Filharmonią Opolską po Szwajcarii i Francji śpiewając Te Deum A. Dvoraka oraz II Mszę F. Schuberta. W 2013 roku dzięki dotacji MKiDN we współpracy z Teatrem Muzycznym w Łodzi zrealizowała swój autorski projekt zatytułowany Pan Lutosławski. Spektakl ten został uznany za najlepszy projekt skierowany do dzieci w Roku obchodów 100 rocznicy urodzin Witolda Lutosławskiego.
Wielokrotnie nagrywała dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. Jej głos zarejestrowany został na soudtrack’ach do filmów: „Wojna polsko-ruska” (2009), „Skorumpowani” (2008) oraz w spektaklu TVP „Miłości” (2004).
Od 2010 roku jest prezesem Fundacji im. Zygmunta Noskowskiego oraz dyrektorem generalnym Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej „Muzyczne przestrzenie” odbywającego się co roku w Wielkopolsce.